Protocol

U spreekt met Roerganger. Ik bel even omdat u mij het verkeerde abonnement heeft gegeven en ik graag het abonnement wil waar ik om gevraagd heb.

Dat kunt u zelf aanpassen op onze site, in de zogeheten Cockpit, mijnheer Roerganger.

Ja, dat schijnt zo, maar dat lukt mij niet. Ik heb uw hulp daarbij nodig.

Dat kan kloppen hoor. De Cockpit ligt eruit en ik heb geen idee hoe lang dat nog gaat duren. Het speelt al een paar dagen geloof ik. Maar er wórdt aan gewerkt!

Ach ja, dat kan gebeuren. Zelfs bij een bedrijf dat techniek levert toch? Grapje. Ik vind het niet zo’n probleem hoor, als ú dan even mijn abonnement aan wilt passen?

Dat kan ik niet omdat ik van hetzelfde systeem gebruik moet maken. Wacht, ik probeer het even…. Nee, helaas! Als u nu over een paar dagen nog eens belt mijnheer Roerganger?

Eerlijk gezegd voel ik daar niet zo veel voor. Ik ben namelijk uw klant. U heeft een fout gemaakt. En nu zit ik met een verkeerd abonnement. Uw systeem doet het niet, waardoor u uw fout niet kunt herstellen. Waarom moet ik dan blijven bellen? Ik zou het prettig vinden als u even een notitie maakt en voor mij het juiste abonnement in uw Cockpit registreert zodra dit systeem weer in de lucht is.

Dat wil ik wel doen….

Ah, dat vind ik fijn. Dankuwel…

U moet me uit laten spreken mijnheer Roerganger. Dat wil ik wel doen, maar wij werken volgens bepaald protocollen. Het gaat niet.

Gaat het niet? Dat begrijp ik niet. U heeft toch wel een strookje papier en een potloodje?

Mijnheer Roerganger, ik kan daar niet aan beginnen. U bent echt niet de enige die belt hoor.

Mag ik opmerken dat uw klantvriendelijke ik mijns inziens vandaag niet zodanig in vorm is dat deze mij het gevoel geeft dat ik ook maar enigszins gewaardeerd wordt als trouwe en stipt betalende klant zijnde? En staat u mij toe daarbij aan te tekenen dat ik uw firma om een dúúrder abonnenment vraag – iets dat u en uw collega’s toch tot vreugde zou moeten stemmen aangezien ik daarmee toch in zekere zin bijdraag aan een stukje werkgelegenheid en arbeidsvreugde. Maar goed, even terug naar mijn vraag: wilt u het alstublieft regelen voor mij?

Het spijt me, dat mag ik niet doen.

Ah, u mág het niet. Van wie, van uw baas?

Jawel, ik mag het wel van mijn baas, maar ik wil er gewoon niet aan beginnen.

Ah, u mág het wel, maar u wílt het niet?

Nee, ik wil het best, maar het gaat gewoon niet. Ik heb daar geen tijd voor. Er hebben vanochtend al vier andere klanten hierover gebeld.

Mag ik even samenvatten: u mág het, u wílt het, maar u kúnt het niet. U kunt het niet aan omdat het u als het ware te veel is?

Mijnheer Roerganger, ik ga dit gesprek beëindigen.

Dat hoeft niet hoor. We bellen op mijn kosten.

Piep…piep…piep…piep.

Dit was de eerste keer dat ik een telefonischeklantenservicemedewerker zo radeloos gekregen heb dat híj de hoorn erop gooide. In eerdere situaties was ík steeds degene die gefrustreerd en uitgeput de verbinding verbrak. Ik zeg: persoonlijke groei!

Advertenties

6 Reacties op “Protocol

  1. Haha! Ik kan me eigenlijk helemaal niet voorstellen dat jij in staat bent iemand zo te klieren (heerlijk woord trouwens. Klieren. Ik gebruik het niet zo vaak. Ja, alleen als mijn neefjes in de buurt zijn natuurlijk. ;-))

  2. Je zou voetbaltrainer moeten worden en na de 3-0 nederlaag zeggen dat je het de tegenstander toch aardig lastig hebt gemaakt en dat je team qua persoonlijke groei ruim gewonnen heeft van de opponent. ;-)))))

  3. En, voelde het goed om zo te kunnen ageren?

  4. Persoonlijke groei, maar nog steeds het verkeerde abonnement!

  5. @Trui: hey, vroeger had ik geen van beide!
    @Jacq: ja, best lekker.
    @Mark: een treffende beeldspraak.
    @Stoere: je kent me nog niet goed genoeg.

  6. Het vergt een schier oneindig geduld en uitgekiende scherpheid om een servicemedewerker tot ophangen te dwingen.
    ik zeg: hulde!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s