Mediumbezoek

Ik ben bij een medium geweest. Daar geloof ik heel erg in het bovennatuurlijke en onbegrijpelijke en zo. Mijn bezoek aan het medium heeft me gesterkt in mijn geloof. Ik weet nu ontzettend zeker dat er meer is dan wij weten. Het medium was echt ongelooflijk goed! Het ging ongeveer zo:

Zitten er letters in de naam?
Uh, ja!

Ja, ik voel het. Zijn de letters in zijn naam letters uit het alfabet?
Het is een zij, maar inderdaad: letters uit het alfabet.

Is het een zij? Dan denk ik dat het om een vrouw gaat. Ja, heel duidelijk: ik zie een vrouw. Zit er ook een klinker in haar naam?
Jaaaaa!

Ik denk dat ze nog leeft of dat ze overleden is. Leeft ze nog?
Nee, ze is dood.

O ja – ik zie haar nu heel duidelijk. Ze laat je weten dat het goed met haar gaat.
Echt?

Ja, ze is hier. Ze zegt dat jij regelmatig naar het toilet gaat.
Wéét ze dat ik naar de wc ga?

Ja, geesten weten dat soort dingen.
Wow.

Ze zegt dat je wc-papier bijna op is.
Nou, ik heb nog een heel pak in de kast anders.

Wacht even…. Ze zegt dat ze nooit in je kast kijkt. Dat vindt ze te privé.
Ach wat lief! Zeg maar dat het gerust mag hoor, in mijn kast kijken.

Ze heeft het nu al gedaan – geesten zijn snel hoor – en het klopt wat je zegt. Daar ligt nog wc-papier.
Een A, ik hoor een A.

Uhm, een o misschien? Oooo..

O, dat is de klinker in haar naam! Ik hoorde die Oo-klank duidelijk, maar ik wist niet dat ze haar naam doorgaf. Ik luister even. Komt er vóór die oo een medeklinker? Een B?
Nee, een T.

Ik hoorde duidelijk een B. Had ze iets met een B?
Uhm. Uhm… Ja! Dat was haar cupmaat.

Ah, dan klopt dat ook. Een K. Ik hoor nu een K!
Een K in haar naam? Uhm. Nee.

Had ze iets met een K? Hield ze van koekjes, kapucijners, kokosnoten, kandij, koffie?
Ja, ze hield wel van koffie. Ik ook.

Ze laat je weten dat ze bij je is als je koffie drinkt.
Echt? Nu je het zegt. Laatst wilde ik een slokje van mijn koffie nemen en toen was mijn kopje al leeg. Ik dacht dat ik het onbewust zelf had gedaan, maar dat heeft zij dus gedaan!

Ja. Geesten hebben humor hoor. En ze houden van koffie.
Een L, ik hoor een L! Heet ze Loo….?
Een L? Nee.

Is er iemand anders met een L?
Uhm. Even denken hoor. Uhm. Uhm. Ja! Een achterneef van mijn vader.

Die is bij haar. Ze hebben het goed samen.
Dat vind ik zo fijn om te horen! Ze kenden elkaar niet eens.

Sommige ontmoetingen vinden pas na de dood plaats. Dat is juist het mooie van de dood. Een T, ik hoor een T nu. Too…?
Jaaaaaaa.

Toob, Toom, Toor, Toof, Toog, Tool, Toos?
Ja! Toos!

Toos mist je. Maar ze heeft er vrede mee. Het moet zo zijn zegt ze. En ze wil dat je gewoon verder gaat met leven.
Gewoon verder gaan? Zegt ze dat?

Ja. Toos zegt: ‘Gewoon doorgaan met leven tot je doodgaat!
Wow!! Dankjewel hoor. Je hebt me enorm geholpen.

Graag gedaan hoor….. Uh, hoe heet je ook weer? Volgens mij heb je een naam met letters erin. Klopt dat?

13 Reacties op “Mediumbezoek

  1. Geweldg!

    Ik wil ook naar dat medium :-D

  2. Roerganger, hier mag je niet mee spotten!

  3. Heb je veel betaald?

  4. @Balla: kom naar mij, ik heb de gave ook en ben goedkoper.
    @Lila: spotten?!
    @B. Bloem: zit er een B in je naam?
    @Zeezicht: 600 euro en dat was het meer dan waard!

  5. Moet een beetje lachen
    om dit stukje.

    (toch zijn de ‘goeie’
    mensen die niet vragen
    maar vertellen.)

  6. @Karin r.: ervaring mee?

  7. Haha, geweldig! Ik denk dat ik ook een carriere-switch ga overwegen, denk dat ik een prima medium zal zijn.
    Eet u wel eens? Jaaaaa, dat kreeg ik al door!

  8. Ik voel het, Toos was je schildpad. Gestorven in jouw kopje koffie (twas een heel klein schildpadje – of nee, wat zegt Toos? Dat jij werkelijk enorme emmers drinkt, geen wonder dat ze daarin verzopen is – Wat? ‘ Roer is een ..’ Echt? Nee Toos, dat herhaal ik niet. Niet in het openbaar. En zo te zien valt dat best wel mee.)

  9. Een gemeenschappelijke vriendin heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar jouw schrijfsel, hierom moest ik heel erg lachen. Met een knipoog naar Zembla en de Char’s van deze wereld. Je had het niet beter aan de kaak kunnen stellen. Het zou zo uitgezonden kunnen worden.

    Eén korte vraag: in de tweede zin schrijf je: Daar geloof ik heel erg in het…. etc. , bedoel je dat je het daar, op locatie gelooft, of bedoelde je: Daar ik heel erg geloof in het… etc. ? De zin die volgt maakt dat ik denk dat je het laatste bedoelt, aangezien je geloof er blijkbaar al was (cynisch gesproken natuurlijk ;-) ) Maakt niet veel uit hoor, maar vroeg het mij gewoon af.

    Ga nog even verder lezen. Kan hier heel enthousiast van worden.

    Carpe Diem
    Natasza

  10. @Natasz: je hebt gelijk. Die zin deugt potverdorie niet. Ik denk dat ik bedoelde te schrijven: Daar geloof ik heel erg in, in het bovennatuurlijke en zo.

  11. Beetje middelmatig bezoek…

Plaats een reactie