Tellen

Als u wilt dat we u helpen, meneer Roerganger, zult u wel mee moeten werken.

Ik tel tot 10. En door tot 20.

Goed mevrouw. Ik zal vanaf nu uw vragen proberen te beantwoorden, hoe irrelevant ze ook zijn.

Dat is fijn meneer Roerganger. Dan kunnen we het protocol doorlopen en uw probleem samen oplossen. We moeten toch eerst ontdekken waar het probleem zit door mogelijkheden uit te sluiten.

Ik had al gezegd dat ik geen probleem heb, maar dat ú een probleem heeft. Om precies te zijn probleem nr. 550.5.0.0 met uw mailserver cpbrm-ews22.kpnxchange.com. 

Meneer Roerganger…

Oké, oke, stelt u uw irrelevante vragen maar.

Wat voor e-mailprogramma gebruikt u meneer Roerganger?

Ik tel tot 10. Door tot 20. En vervolgens tot 30.

Ik gebruik Entourage op een Mac.

Een Mac, mijnheer Roerganger? Wij ondersteunen helaas geen Mac.

Wel godnondedju. U hóeft mijn Mac niet te ondersteunen. Die staat stevig op zijn designvoet. U moet gewoon die mails van al mijn lieve relaties doorsluizen! Er ís geen probleem met mijn Mac of met mijn e-mailprogramma. Mijn Mac krijgt niet eens de kans om een probleem te maken van e-mails, omdat u die e-mails tegenhoudt en terugstuurt naar de afzender!

Mijnheer Roerganger, ik heb onvoldoende kennis om uw probleem op te lossen. Ik maak een ticket voor de tweede lijn en dan wordt er binnen 48 uur contact met u opgenomen.

Acht-en-veertig uur? Teruggeduwd naar een tweede lijn? Vijf van uw collega’s geleden was er nog sprake van 24 uur. En collega drie ging het zelf oplossen, maar verbrak de verbinding na een half uur!

Ik kan er niets aan doen mijnheer Roerganger. In het protocol staat 48 uur. Uw ticketnummer is 2211830. Hebben we uw probleem zo goed opgelost, mijnheer Roerganger?

Heeft u een moment? Dan tel ik even.

Tot 100.000.

Advertenties

8 Reacties op “Tellen

  1. OMG… heel erg. Erg herkenbaar ook!
    Grom!

  2. Grrmpff… die hulp van tegenwoordig ook!

  3. Oei! Dat is heel erg erg.

    Dit gebeurde toch zeker wel ná jouw msn-aankondiging ‘ik heb een probleempje met de mail’?

    Anders verdien je 1000 punten voor onderkoeld gedrag.

  4. Helpdesks zijn grotendeels ticketaanmakers en -verwerkers geworden. Op basis daarvan mogen ze een vergoeding vragen. Als er maar tickets geadministreerd worden.

  5. KPN is natuurlijk vragen om moeilijkheden… Ik zou zeggen: Gmail account maken, al je oude mail daar importeren en als mogelijk bij KPN (mogelijk en KPN, twee woorden die je niet snel in één zin samen ziet) forwarding aanzetten naar Gmail.

  6. ik had tot tweemiljoentweehonderdelfduizend achthonderddertig geteld. Waren die 48 uur waarschijnlijk ook om geweest.

  7. Is dit echt, nee echt zo gebeurd? Of heb je helemaal niet tot 100.000 geteld?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s