Mening

Ik zie altijd de voors en de tegens, maar tot een mening kom ik maar zelden – juist doordát ik altijd de voors en tegens zie, vermoed ik. De tijd dat ik me daar zorgen over maakte en/of jaloers was op hen die wel altijd overal van alles en nog wat een mening hadden, heb ik gelukkig achter me gelaten. Vraagt u mij nu: Roer, wat vind je van de pogingen om de Olympische vlam uit te blazen? of Roer, wat is je mening over de benen van Rita Verdonk? of Roer, hoe denk je over het bedrag van 31 miljoen euro dat David Beckham vorig jaar verdiende? – ik heb er géén mening over en daar voel ik me geenszins schuldig of minderwaardig door.

Des te opmerkelijker vind ik het dat ik zojuist mijn steun betuigd heb aan een politieke stellingname. Toegegeven een makkie qua meningvorming, slow sex – hoe zou je daar tégen kunnen zijn?

5 Reacties op “Mening

  1. Laat ik nou iets geschreven hebben over het hebben van een mening? Ik vind dit stukje het bewijs van het hebben van een mening. ;-)

  2. Ik zie een verband ontstaan: gesteldheid, zondagsrust, slow sex.
    De verlichting is nabij! :o)) Hou vol.

  3. Ben het wel een beetje met Pascal eens hahaha, maar volgens mij bedoel je dit ook een beetje cynisch. Je beschrijft hier een mening over het hebben van een mening. Geweldig.

    Carpe Diem
    Natasza

  4. Een mening, een mening – wat heet een mening. Laten we de benen van Rita Verdonk nemen. Mij vielen haar kuiten op. Stevige kuiten zou je kunnen zeggen. Onder een stevige vrouw. Is dat een mening of een (waarde-)oordeel? Ik vind niet dat ze té stevig zijn, noch het tegenovergestelde. De kuiten van Rita Verdonk zijn zoals ze zijn. Ik hoef daar ook verder niks mee, met die kuiten. Maar stel nu eens dat ik een mening zou móeten hebben over de kuiten van Rita Verdonk, dat ik voor of tegen moet stemmen? Ik stem blanco hoor. Géén mening, noch een oordeel.

  5. Blanco stemmen getuigd ook van een mening ofwel een (waarde) oordeel. Vind ik. (mening dus)

Plaats een reactie